tidningar.gif

I veckan damp det ner en tidning i brevlådan som fick det sk snålvattnet att rinna. Laga Lätt. Det kryllar av julinspirerad mat och denna vintersallad med bulgur, apelsin, avokado och granatäpple ser helt underbar ut!

En annan mycket trevligt tidning är Elle Mat och Vin. Jag gav min mor en prenumeration förra julen och har sedan fått ärva alla dessa vackra tidningar. Elle har en sk sneakpeak där man kan få bläddra lite i tidningen på nätet. Det gillar vi! Recept och shoppingtips i mängder och helt underbara bilder!

Jag kallar dem matmagasin, för de är så mycket mer än bara en mattidning med recept! Båda tidningarna har trevliga prenumrationserbjudanden nu till jul!

Elle Mat och Vin har också en tävling värd att uppmärksamma! Jag tror att mitt bakande skulle öka väsentligt av en Bosch MUM 8!!

ellematovin.gif

Allt du behöver göra är att skicka in ditt bästa recept med saffran. Inte så bara tycker jag. Lite svårt till och med! Jag gjorde muffins med saffran i förra året, men jag måste ändå säga att jag föredrar min muffins med pepparkakskryddor i!!

Men dra på trissor om inte Laga Lätt har samma köksmaskin Bosch MUM 8 som första vinst i en tävling också. Den tävlingen går dock endast att hitta i tidningen ej på nätet!!

Bilder: Eget collage med bilder från Elle Mat och Vin och Laga Lätt

