Innan jag börjar med den vanliga helgbloggen vill jag och Jessica tacka alla våra läsare. Det är så otroligt roligt och stärkande att se hur statistiken ökar från vecka till vecka! TACK!!

Jag kan nu avslöja att under december kommer vi att ha tävlingar varje vecka! Det är otroligt fina vinster! Dessutom kommer vi att ha adventsluckor (4 st) fyllda med julklappstips – for a good cause! Missa inte!!

I helgen stundar 2 års kalas! Sonen August fyller 2 år nästa vecka och denna helgen innan själva födelsedagen passade helt enkelt bäst! Vi tar det småskaligt. Det är paket och tårta. Det är det viktigaste för August. När vi pratar om födelsedagen och 2 år sjunger han tååta tååta! Mammas lilla prins!

    august.gif

Tårtan som skall mumsas med idag är förresten Mammas marängtårta! Jag skall fota så ni får se bild!

Vad händer i övrigt i helgen? Julmarknader i varje stad och by i vårt avlånga land. För att inte tala om julbord! Jag var på ett helt fantastiskt julbord i veckan, nämligen Tyrol på Gröna Lund. Jag tror aldrig att jag har sett så många olika sorters rätter på ett julbord! Det var tema Vilt, och nu äter jag inte kött men annars hade jag kunnat prova på både björnköttbullar och bäverkött. Jag avstod dock och fokuserade på ett fantastiskt sillbord och lax på längden, bredden och tvären.

Men la grande final med efterrättsbordet var nog ändå det absolut största mesta godaste och en hel rad med adjektiv bästa jag sett! Det fanns allt! Jag har aldrig sett dess like! På toppen av allt, fanns en cheesecake, där botten var gjord av pepparkakor och sen smaksatt med apelsin och kanel. Det var den godaste chessecake jag någonsin smakat!

Någon som börjar bli hungrig??

Berätta gärna om du har något tips på julbord utöver det vanliga!!

Gå in på The Bodyshop och klicka på flingan, varje klick är ett öre till WWFs viktiga klimatarbete!

bodyshop.gif

Trevlig helg och mycket mys i stugan!

Bild: Privata, google och The Bodyshop

