uteungarett.gif

Vi har uppmärksammat att Uteungar har kalas i dagarna tre. Här kommer lite julklappstips! Några är det kalaspriserna på och andra är bra att passa på att köpa nu när det är fraktfritt!!

Jag ska slå till på ännu ett par Vikingstövlar till sonen. Perfekta dagisstövlar i detta eviga slaskande! Varmfodrade, vattentäta och lätta (vilket onekligen är ett plus när de små i övrigt är påbyltade med overall och regnkläder á la michelingubbe!) Dessutom har han växt ur sina regnkläder varför det passar mig utmärkt att utnyttja kalaserbjudandet på Didrikssons slaskeman! Frågan är bara om jag ska välja gröna eller blå/orange?!

För uteungar i alla åldrar har vi Meal Kit från Light my fire. Det finns i inte mindre än 5 färger. Återigen vill jag slå ett slag för SIGG-flaskorna. Här en cooling med haj och svärd. Det finns även Hello Kitty och Nalle Puh!

Nanook- overallen som tog hem första platsen bland alla barnoveraller 2007! Ett nytt märke hos Uteungar är Dadgear. Kanske till pappan som ska vara föräldraledig snart?!

Ni får inte missa handledsvärmarna från Houdini. Eliminerar risken för glapp mellan vante och overall. Fungerar utmärkt även höst och vår när det inte behövs vantar riktigt ännu. Perfekt för barn som just lärt sig gå, för de skyddar handflatan vid eventuella fall! (fallen brukar vara ganska många!)

Nu ska jag sätta mig och fundera på vilket underställ jag ska välja till barnen!

Bild: Collage med bilder från Uteungar.se

