Något jag använde i åkpåsen när Dante var liten bebis var en klassisk varmvattenflaska – den låg inne i ett gosedjur och värmde hans små fötter när han sov ute. Man ska däremot vara försiktig så bebisar inte blir för varma – vilket de flesta vet. Jag minns iallafall att mina stora tjejer Olivia och Astrid fick sina första varmvattenflaskor av Astrids gudmor från Tyskland. Härliga klassiska varianter som man kunde stoppa in i tillhörande gosedjur.

vattenflaska-varm2.jpg

Perfekt kyliga kvällar och nätter.

vattenflaska.jpg

Dessa med fleeceöverdrag från Atelje Gulsippan

Många har de senaste åren använt risvärmare och de är givetvis också enkla och bra men en del (inkl jag själv) har svårt med lukten – iallafall efter ett tag. Jag VET att man kan byta ris – men jag har iallafall aldrig gjort det utan påsen har blivit liggande!

varmvatteflarra.jpg

Här en klassisk varmvattenflaska som går att köpa på Apoteket.

Jag har använt varmvattenflaskan för onda magar av olika orsaker, onda stela nackar, träningsvärk och många fler varianter – den håller värmen längre än risvärmarna – tycker jag iallafall.

Bilder: Google, Atelje Gulsippan och Apoteket

