Jag gillar verkligen att de större kedjorna kompletterar sina kollektioner med ekologiska barnkläder. HM, Lindex och senast Polarn & Pyret. Jag kan ändå känna ett extra intresse när det är företagande föräldrar i Sverige som tar fram en kollektion med ekologiska barnkläder.

Jag tänker på

I collaget nedan får du en tjuvtitt på hur kommande kollektion kommer att se ut!!

blingo.jpg

blingos ledord är:

blingo gör barnkläder

– som är kul att se på!
– som är utformade efter barns behov av rörelse.
– där de flesta modeller passar både pojkar och flickor.
– som känns nutida och inte blickar tillbaka mot något särskilt årtionde.
– med riktigt bra kvalitet, helst av ekologiska material, tillverkat på ett sätt som är bra för både människa och miljö.

Jag gillar verkligen tanken bakom värderingarna:

Vi har som strävan att kunna erbjuda kläder som tillverkas på ett miljö- och hälsovänligt sätt, av människor som arbetar under bra förhållanden till en skälig lön. Vi har valt att tillverka våra kläder i Portugal bland annat av denna anledning.

Både jag och Jessica har kläder från blingo till våra 05-killar och det är otroligt fina kläder i mjuk härlig bomull, ekologisk bomull!

Nu stundar en helt ny höstkollektion som släpps på hemsidan förhoppningsvis fredagen den 2 november. Samma dag startar Underbara Barn-mässan och där finns blingo på plats, med utvalda varor från den nya kollektionen! Men vi har,som sagt, fått tillåtelse att visa ett litet smakprov !

Bilder: Enl ök med blingo

