roslagen.jpg

Min helg går i höstmysets tecken i stugan i Roslagen. Hela veckan har jag ”sugit på den karamellen” och planerat de ultimata packningen – Voksipåsen – för barnen att sitta på framför kaminen eller TV´n. MIN underbara ulfilt att mysa med i soffan – inget sådant får glömmas! Böcker – massor med böcker och sedan alla härliga utekläder att må bra i ute med korvgrillning och skogsprommisar!!

Men nu alla andra – vad finns att tänka på eller hitta på i helgen? Glöm inte TÄVLINGEN!!

Hälsomässan givetvis som Marie tipsat om här.

omoss.jpg

Höstlovet börjar i Stockholm nu i helgen och det finns massor för barnen att göra – kika hos Barn i Stan som sitter inne med massor av info!

hostmorker.jpg

Annars tycker jag att läsa vore något att satsa på OM man är ledig eller för de mörka kvällarna med stearinljus som lyser upp. Kolla in här för boktips.

cosasljus.jpg

Eller denna ljusstake med ljus från Cosas.

Planera inför Allhelgonahelgen eller jul med favoritboken av Anna och Fanny Bergenström! Den här har stämningen, mystiken och myset!!

vintern.jpg

Annars är det faktiskt bra att börja planera för julen – iallafall om man har ruskigt massor att göra vilket jag dessvärre har!

————————————————————

amelia_jul.gif

Den 30 oktober kommer årets utgåva av Amelia Jul – där i brukade det alltid finns listor från slutet av oktober som man kunde följa för att slippa stress.

Jag skrev dock en liten påminnelse till mig själv förra året:

1. Baka INTE pepparkakor- det är tråkigt, slabbigt och Oscars pepparkakor är godare!

2.Njut av varje stund som är ostressig, baka saffranssockerkaka när den ska ätas – den är godast färsk!

3.Inför mer quality smaker och lukter – det betyder inte att man måste ÄTA något !

4. Det är INTE enklare med jul när man är föräldraledig – jag har lurat mig själv fyra gånger!!

5. Det blir alltid lika dyrt för mig trots att jag börjar med julklappar tidigt – who do you think you are kidding…

(och nu när jag skrivit det här – borde jag inte glömma bort det – right?!)

Vad har ni andra för tips på vad man ska komma ihåg inför denna jul – maila o tipsa så sammanställer jag en längre lista!!

maila: ettbralivjessica@gmail.com

Ha en fin helg alla därute!!

Bilder: Privat, Cosas, Bonnier förlag, Barn i stan och google

