Host snörvel, atchoo! Här som hos så många andra! Sonen August har äntligen blivit snorfri, men nu är det föräldrarna som går och drar på de gamla envisa bacillerna som vägrar släppa taget.

Det känns som om vi kommer att fokusera på inneaktiviteter. Pappan har fått börja helgen med sovmorgon och August har fått se sin favorit Tintin. Av en slump råkade jag just se att Sjöhistoriska museet har utställningen Tintin till sjöss!

Häftigt! Heaven för Tintin-frälsta, som bor i Stockholm eller är där på visit!

Någonting jag själv GÄRNA skulle gå på men får nöja mig med att höra referat av min kollega på måndag är:

Hem-mässan som denna veckan går av stapeln på Stockholmsmässan. Det är en massa intressanta utställare, bla Cosas, en webshop jag besöker lite titt som tätt!

Jag inkluderar även ett middagstips till helgen. Detta gjorde vi igår kväll. Lätt och väldigt gott!

torsk.jpg

Ca 4 portioner

600 g torskfilé
2 msk riven ingefära
1 lime
1 vitlöksklyfta
1 msk rapsolja
1 msk röd currypasta
500 g djupfrysta wokgrönsaker
1 burk lätt kokosmjölk, 400 ml
1 grönsaksbuljongtärning
salt och peppar

Gör så här
1. Sätt ugnen på 150º C.
2. Blanda ingefära och saften från en halv lime.
3. Skär torsken i 4 lika stora portioner. Lägg dem i en ugnssäker form och krydda med salt och peppar. Pensla ingefärsblandningen på fisken och sätt in mitt i ugnen ca 15 minuter, eller tills fiskens innertemperatur är 56ºC.
4. Skala och hacka vitlöken. Fräs den i rapsolja, tillsätt currypasta, wokgrönsaker, kokosmjölk och grönsaksbuljongtärning. Koka upp grönsaksgrytan och smaksätt med salt, peppar och saften från en halv lime.
5. Servera torsken med grönsakscurryn och ris.

Trevlig helg!!

