Direkt när jag såg den fick jag ett stort jagvillha-behov! Denna lampa som är möjligen en sämre/bättre dubbelgångare till en lampa från Kartell. Just nu går jag husesyn, hypertänkandes (kommer blogg om det senare, hypertänkande) var VAAAR en lampa kan tänkas flytta in?!

miolampa.jpg

Lampan heter Pikant och kommer från MIO. Det är inte ens någont nyhet. Det är bara jag som inte har hittat den ännu. Jag har ett inredningseftersatt hus tro mig!! Jag både sa och tänkte för inte så länge sedan att det får väl vara så nu ett tag när tid är en bristvara på högnivå. Jag får prioritera ner hemmet.

MEN, samtidigt så lever man i det hela tiden, hemmet alltså. Även om arbetsveckorna känns överhängande långa ibland, så när det stundar helg, och även om inte solen skiner på lördagen när man vaknar upp hemma, så syns allting väldigt bra i dagsljus. Smutsen alltså, de skitiga fönsterna, dammkaninerna på golvet, och flottfläckarna på borden. Städa städa städa. När man har gjort det, städa städa städa, så inser man, efter en dust med såväl IKEA som MIO-katalog, att man både behöver och gärna vill ha, lite nya saker.

Jag antar att vi kommer att trycka in lite heminredning i det fullproppade helgschemat framöver också. Jag vägrar att helt prioritera bort det, inser jag!

