Ännu en vecka har gått och det är dags för helgblogg och det är min tur. Jag jobbar i Uppsala sen tre veckor och har därför kikat lite extra även där på vad man skulle kunnat ta sig för och idag när jag stresshandlade födelsedagspresent till ett kalas en av döttrarna är på just nu så hittade jag en folder om att det kommer vara en mässa i helgen 29-30 sept i Uppsala med temat – Vi och våra barn. Det är Studieförbundet Vuxenskolan som arrangerar. Dessutom pågår en loppis samtidigt i lokalerna. Det blir föreläsningar med barnpassning, babymassage, gravidyoga och musiklek – massor med skoj alltså!

”Här kommer utställare, intresseföreningar och SV att presentera sin verksamhet. Du får möjlighet att prova på olika aktiviteter och lyssna till intressanta föreläsningar med bland andra Anna Wahlgren, Malin Alfvén, Mats Berggren, Ingalill Swanström, Anna Wilsby och Steina Quickroot. Biljetter till mässan och föreläsningarna finns att köpa i entrén och kostar 50:- för båda dagarna. För respektive föreläsning är kostnaden 80:- inkl. entré. Paketpris för mässans alla aktiviteter är endast 200:-. ”

sjaldante.jpg

Här kan ni ladda ner programmet som pdf.

Annars är det en helg som påbörjas med en tanke på Burma – många var det som bar röda tröjor idag och på mitt jobb åkte en hel avdelning ner med banderoller för manifestationen ikväll!

Vi, Jessica och Marie ger vårt stöd vi också! Helgens utmaning – vad vet ni om konflikten i Burma om någon skulle fråga??

rodtroja.jpg

Street då as usuall *ler*

streetsmycken.jpg

Helgen 29-30 september kan det vara värt att besöka Street Marknad om ordet smycke får dig att pirra till lite extra av köplust och behag. Street välkomnar då upp till ett 100-tal etablerade och oetablerade smyckesdesigners och marknaden fylls till bredden av allt i smyckesväg du kan tänka dig!

Program:

– Workshop! Med handledning av Maria Wolmestam har ni möjlighet att tillverka era egna smycken.

– Guldsmeden Ekaterina Sisfontes tillverkar smycken på plats.

– Smyckesvisning kl 12.00 och 14.00 både lördag och söndag

– Livemusik

lidingoloppet.gif

Dessutom går Lidingöloppet av stapeln imorgon lördag och jag ville ha sol men vädergudarna säger regn. Som gift med Mangelöpare så är det trevligare att vara MED på plats än sitta hemma varje tävling, men inte om det regnar å inte just Lidingöloppet i regn – det blir leråker!

regn.png

Smsbevakning gillar jag – speciellt när jag har broren Jonas med också OCH svärfar även om han springer en kortare sträcka men just denna gång är det även makens kusiner och svärfars lillebror – smsbevakning på alla dom – jag vet inte *ler* 25 kr per smsbevakning!
Det kan du iallafall fixa här.

Här kommer du hitta de preliminära resultaten.

Ha en riktigt fin helg alla därute!!! och glöm inte att det är höstmarknad i helgen på Skansen!!!

Bilder och kursiv text: Sonjas textil-atelje, privat, street, lidingöloppet, google

