Jag har i en tidigare blogg nämnt Zarah Öberg när jag diskuterade ökade problem med barnfetma och skolidrottens vara eller icke vara här. Min bild av Zarah var den jag fått under ”älskling vi dödar barnen” och tänk så fel man kan ha! Nu när jag läst in mig på Zarah måste jag säga att jag är imponerad samtidigt som jag undrar hur hon hittar motivationen och alla idéer. Jag har många järn i elden själv men det är inte mycket i jämförelse med denna kvinna!

Zarah Öberg har flera webbplatser med olika inriktningar och jag tror inte en blogg om allihopa skulle ge dem den plats de förtjänar så jag betar av en i taget *ler* först ut är hennes ” Ekologiska val” som är ett webbplats med ett brett utbud av artiklar kring ekologiska råvaror, mineraler och andra näringsämnen, senaste forskningen kring rön om ekologisk mat, internationell samt nationell ekologisk historia och mycket mycket mer.

Här kan du dessutom fråga eller tipsa Zarah direkt!

Det är mer eller mindre en översikt kring frågor som har att göra med ekologiska val man kan göra i sitt liv med betoning på kost men här finns även en hel del annat som rör djurens rätt, EU regler och praxis kring dessa frågor samt rent medicinska frågor – allt möjligt spännande alltså!

HÄR hittar du den!

Denna hemsida är ändå en av de mindre – nästa gång ger jag mig på Pigga Barn som är betydligt mer omfattande!

(Här kan du med hjälp av konsumentverket kika på skillnaden i pris för just dig om du byter till ekologiska varor. Här kan du också få se vad som blir resultatet av det du är med och bidrar till genom att välja fler ekologiska varor)

Bilder: Ekologiska val – Zarah Öberg

