När jag ändå är igång, här kommer mer kring ämnet vardagslogistik. Ibland är det svårt att få ihop vardagarna, som sagt. Det är dagis, skola, arbete, kickoffer, föräldramöten, fotbollsträning och helst ska man få till lite egen motion och gärna lite socialt umgänge utanför familjen ibland också. No piece of cake om man säger så.

Vi har en familjekalender på kylskåpet. Den syns knappt bland alla barnteckningar, skolans lunchmeny för terminen, vykort och magnetbokstäver. Med andra ord, den fungerar inte topp.

kyl.jpg

En tanke började ta form, varför inte ha en gemensam kalender på nätet!! En kalender där vi båda kan logga in, från vilken dator som helst. (vi huserar ju framför en dator hela dagarna på jobbet, och hemma om kvällarna…)

Vilken affärsidé!

Samtidigt tänkte jag, det där är ju så bra att det måste ju någon ha kommit på före mig?! Jag nyttjade min käre vän Google och fann:

Netfamily – verktygen för den moderna familjen

Visst låter det bra! Kalendern fyller dock inte i sig själv, plingar inte i mobilen, poppar inte upp på skärmen. (jag syftar på kalender i mobilen och outlook) MEN den innehåller hela familjens veckoschema! (såvida alla har lagt in sina åtaganden!)

netfamily.jpg

En bra funktion är att den faktiskt, något motsägelsefullt men användbart, går att skriva ut! Både vecka för vecka, men också en hel månad i taget.

Vi testar för fullt, kanske kan det vara ett bra sätt att ha saker och ting medskrivna på nätet.

