Det är inte klokt vad tiden går fort ibland. För en vecka sedan var vi fortfarande kvar på Rhodos. Nu har vi hunnit hem och börja gå på dagis, gå i skolan och arbeta. Dessutom har jag denna veckan hunnit med att få ett nytt jobb. Först visste jag inte ens om jag skulle söka, men nu när det har sjunkit in – nytt jobb – känns det jättebra!

Denna helg är en blandning av fågel, fisk och mittemellan. Vi börjar uppifrån:

Fågel – Ring på
Äntligen har vi bestämt ringar och äntligen har de kommit och äntligen ska de hamna på våra ringfingrar! Min sambo friade när vi var i Barcelona i maj. Vi har varit och tittat på ringar ett flertal gånger och vi hittade väl ganska snart vilken stil på ring vi önskade. Men sen kunde jag inte bestämma mig för bredd och storlek och sen kom det sommar och semester och sen vips slog vi till! Veuve clicquot ligger i kylen och passar utmärkt denna helg att fira ringar och nytt jobb!

Fisk – Städa
Usch vad det är tråkigt att behöva viga varje lördag åt att städa!! Hur gör alla ni andra? Vi är pendlare och dagarna är långa. Det finns liksom inget utrymme för att städa på vardagarna. Ja, jag åker hem tidigare på fredagarna för att hämta barnen, men varför ska bara jag städa? Resultatet blir att vi får ta lördagen, om vi är hemma. Nåväl, för att förgylla städningen, och det fungerar verkligen, har jag, liksom Jessica, köpt rengöringsmedel från Danmark och Isabella Smith.

Här får ni lite vacker danska:

Ligeså effektive som de mest krasse på markedet.
Lige så miljøvenlige som de mest sobre på markedet.
Lige så velduftende som en fransk sommerdag og i så pæne flasker, at du kan have dem stående fremme. Og dertil uskadelige for børn.

Miljövänliga ekologiska produkter som dessutom luktar helt underbart och naturligt. Rekommenderas varmt!

Mittemellan – Fotboll
Fotboll är egentligen fågel, för det är himla kul. Nu känner jag dock att det tar lite för mycket tid, tid som jag skulle behöva lägga på annat (städa? 😉 ) Men det ska bli jättekul. Det är sista matchsammandraget för året och jag hoppas att tjejerna får det riktigt roligt!

Vad är väl en helgblogg utan lite tips på aktiviteter som går att sysselsätta sig med de närmaste dagarna!

Vi har redan bloggat om Skillebyholms Höstmarknad och Måbra-festival i Hågelbyparken.

Sen har vi som vanligt en händelsefull helg vid Hornstull och Street. Det är Resmässa nu i helgen.

Den här helgen är faktiskt helt otroligt välfylld med diverse aktiviteter, jubilum och premiärer. Lasse Åbergs MUSeum i Bålsta firar 5 år och firar med både specialpriser och happenings.

Det är dessutom Kulturhusens dag, och temat för i år är K-märkt. Och detta är i hela Sverige inte bara i Stockholmstrakten. Det blir guidade visningar, stadsvandringar och föreläsningar.


Torshälla i Eskilstuna kommun

Trevlig helg!

Bilder: Isabella Smith, Street och google

