ipodnano.jpg

Jag är en sådan som MÅSTE springa med musik – jag springer utan också men jag kan pressa mig det lilla extra när jag har bra musik. När jag laddade ner mina låtar från Itunes höll Marie på att storkna – men det går mycket bra att springa till Jump – av Van Halen *ler* Jag har olika låtar för i början av passet och sen under uthållighetsdelen av passet. Såhär ser min lista ut – och förfasas inte – det är inte min musiksmak endast vi talar om här – utan min ”springatill” smak!!

-Rocka på med Markoolio (jag vägrar skämmas *ler*) och hans sommarplåga om reggae

-Born to Run med Bruce Springsteen

-Left outside alone med Anastacia – den är riktigt bra i slutet när det är hårt!!

-Mr Brightside med The Killers

-Jump med Van Halen

-Sen när jag ”döddat” så tar jag den gamla favoriten Rain med Madonna

Det värsta är ändå att jag oftast spelar Van Halen om och om igen och jag har faktiskt laddat ner massor med annan bra musik – bara det att jag inte vet – förrän när jag springer – om låten kommer funka. Den måste ge gåshud på armarna av lycka när man springer med musiken – DÅ, först då, är jag helt nöjd och just nu är det Van Halen som fixar det och i viss mån Anastacia.

Mitt största problem är annars att minnas vem som gjort en bra låt – jag har hört massor som skulle kunna kvala in – men jag har inte en aning om vem som sjunger*s* pinsamt, men sant! Dessutom händer samma sak när jag går in på Itunes som när jag ska handla utan lista i mataffären – allt jag trodde jag mindes försvinner direkt när jag går in genom grindarna alt klickar på Itunesikonen!!

Häromdagen kom maken hem med en stegräknare – jag ska testa och se hur mycket jag går på en dag! Han ska börja med veckoutmaningar med personalen på skolan där han arbetar och en sådan kommer vara just att testa en stegräknare. Det kommer bli mycket spännande att se hur en vanlig dag ser ut , för mig, men säkert för många i personalen på skolan också!

stegraknare_kalori.jpg

Bilder: Apple och Google

