Gratis är gott brukar man säga och det gäller ju faktiskt träning man får på köpet också! Bonusträning!!


Latmasken igen!

Jag tränar (jag och 3 st föräldrar till!) ju min dotters fotbollslag, två gånger i veckan. Tidsmässigt inser jag att det kanske blir lite mycket att hinna med framöver, med pendling och lillebror att tänka på, men det är fantastiskt kul och jag vill försöka hinna med åtminstone en dag i veckan i höst!

Och, det är fantastisk kul bonusträning att skutta runt där med tjejerna och peppa och spela boll.

Lillebror gör så gott han kan för att bidra till mammas träning. Just nu far han runt som en liten studsboll och springer iväg när bästa möjliga tillfälle ges. Det är ju så kul att bli jagad!

Vi har också den klassiska bonusmotionen att ta apostlahästarna (benen) eller cykeln när vi ska någonstans istället för att ta bilen eller kommunala transportmedel.


Om ni ska cykla, tänk på säkerheten, hjälm, lyse, reflexer osv!

Härom veckan fick jag för mig att gå till järnvägsstationen på morgonen när jag skulle till jobbet. Det kanske inte är att rekommendera när det redan tidigt på morgonen är väldigt varmt. Jag kan dessutom inte gå sakta, varför jag var alldeles för varm när jag kom fram, och fick sen sitta och svettas på ett varmt tåg i 45 minuter också.

Men jag fick 30 minuters nästan gratismotion ivarjefall 🙂

