Det har funnits tidningar för småbarnsföräldrar i många år. Likaså gravidtidningar finns i en mängd olika uppföranden.

Men äntligen kommer det en tidning som handlar om lite större barn:
Vi föräldrar Junior!

Vi Föräldrar Junior kommer att passa dig som har barn i åldern 6-12 år. Vi pratar förskoleklass till slutet på mellanstadiet i runda slängar!

Första tidningen kommer att komma ut i butikerna 4 september.

* Köpguide: Mobiltelefoner och abonnemang

* Vad gör ditt barn vid datorn? (och hur länge får han/hon sitta där?)

* Bra självkänsla – så rustar du ditt barn inför tonåren

* Mitt eget rum – inredningstips!

Jag hoppas också se artiklar om:

* När är det okej att börja sminka sig?
* Grupptryck – våga säga nej.
* Att välja sina strider
* Att samarbete i familjen – Familjeråd
* Bra mättande middagar för motionerande barn!
* Märkesklädeshets
* Utetider – vardag som helg
* Aktiviteter
* Syskonrivalitet
* Att få småsyskon när man är lite äldre
* Att välja skola/inriktning
* Mobbing
* Boktips och filmtips
m.m. m.m. m.m. Jag tror att efterfrågan på en juniortidning är stor! Det finns redan idag en del information i ämnet Skolbarn inne på webben hos Vi Föräldrar, men en tidning är nog precis vad vi behöver!

Och, en parantes i detta kring mat för barn, så såg jag att ICA Maxi-bladet hos oss denna vecka har olika tips på mellanmål efter skolan till barnen. Drickyoghurt, risifrutti, köpefärdigsmörgås m.m. Socker socker socker! Var är frukten, var är den hemgjorda smörgåsen med det grova brödet och med leverpastej och gurka?! Det kan jag självklart bestämma och köpa själv, men en önskan vore ju att de stora matkedjorna i Sverige kunde tänka lite i rätt riktning ivarjefall!!

Tips om nya tidningen kan du hitta i senaste numret av Vi Föräldrar!

Och det ska bli trevligt med test av regnkläder i storlek från och med 122/128 istället för upp till 122/128!! Och vinterskor vill jag också se test av för större barn! Tjejer som både vill vara snygga och torra om fötterna! Ja, jag välkomnar verkligen denna tidning!

Bild: Vi Föräldrar och google

