Jag måste bara tipsa om min goda upptäckt i helgen! Tzatziki med citron! Fantastiskt gott till grillad fisk! (och säkert finfint till både kyckling, fläskkarré och allehanda andra grillämnen!)

Jag gjorde en helt vanlig tzatziki, på mitt sätt, med riven gurka och grekisk hinkyoghurt, salt peppar och vitlök + detta härliga tips att blanda i rivet citronskal! Otroligt gott. Jag tror att man ska vara försiktig eller helt utesluta vitlöken för att den inte tar överhanden i smaken. Jag tror att jag väljer bort den helt nästa gång!

Den grekiska (eller turkiska) hinkyoghurten är ju otroligt smidig istället för att sila naturell yoghurt som jag gjorde tidigare. Det tog sin tid och dessutom blev det ganska kladdigt. Nu är det bara att riva gurkan, salta lite för att få ur lite vatten ur den, och sen blanda med yoghurten och krydda. Klart på närmare 5 minuter!

Bilder från google

