En tidning som jag uppskattar och har köpt lite då och då sen den kom ut för några år sedan, och även varit prenumerant på tidigare förresten,
är Drömhem & Trädgård.


(bild uppdateras med automatik vid varje nytt nummer!)
Drömhet & Trädgård innehåller många goda ingredienser i ett bra liv tycker jag. Du hittar vacker inredning, bra görasjälvsaker, trädgårdstips, reportage om trevliga utflyktsmål att besöka i Sverige (restauranter, butiker, hotell, muséer osv) månadens drömhem, månadens drömresa, shoppingtips billigt som dyrt, matrecept och även tester av olika produkter.

I senaste numret gillar jag särskilt; testet av både espressomaskiner och kaffebryggare! Jag själv sitter mycket nöjd med denna som jag fick när jag fyllde år senast. Den brygger snabbt och det blir väldigt gott kaffe! (Zoega Ekologiskt)

Jag är barnsligt förtjust i gammalt porslin, helst svenskt, varför artikeln om Fynda finporslin passar mig som handsken! På denna sida finns en välfylld fotobank på porslin från Gefle, Rörstrand och Gustavsberg.

Dessutom tipsar de om att gjuta själv i betong som även vi gjort här på bloggen!

Sista chansen att köpa detta nummer 23/7 för 24/7 kommer nämligen nästa härliga välfyllda nummer ut, innehållandes bland annat detta: Fjärlismönster på längden och bredden, kläder som inredning. Stor stilguide för Antik romantik! I trädgården får vi tips om hur vi odlar lavendel på bästa sätt.

Jag fick tipset av min käre vän C att lavendel skall klippas friskt om våren, och mycket riktigt är nu min stora lavendelbuske om möjligt ännu större! Jag hoppas att Drömhus och Trädgård kan tipsa hur jag skall torka den på bästa sätt!

Bilder: Drömhem.se, Obh Nordica och Google

