Jag har ett tag spanat på Nike + samarbete med Ipod Nano. Har velat testa men jag har ju inte varit sugen på att springa..eller jo visst men ändan ur är bra också *ler* Nu har jag kommit igång och eftersom jag fick en Ipod Nano av maken i födelsedagspresent väntar jag nu bara på dessa som enligt Nikes hemsida ska göra mig till en lean mean flying machine *ler*:

nike-pegasus.jpg

De ska börja förhandssäljas på Stadium om 2 v! Det finns redan kompatibla skor och det finns också hållare som man kan spänna fast på andra skor MEN jag ska köpa skor ändå – därför vill jag ha dessa! Jag ska köpa sportkitet till också och testa om det funkar.

Men alltså – Nike + är ett samarbete mellan NIKE och Apple så till vida att det finns ett program, Sportkitet, som är:

Ett trådlöst system som kommunicerar med din Nike+ sko och iPod nano. Fastställer tid, distans, hastighet och kaloriförbrukning samt ger feedback på din prestation genom hörlurarna.

ipod-nano-sport-kit.jpg

Jag springer bäst till musik och på nike + hemsida kan man ladda ner anpassad musik för löpningen.
Jag är ännu inte övertygad men återkommer kring detta mer – sen när jag testat på riktigt. Idag ska jag dock ut och springa med nedladdad tempomusik med min Ipod – i väntan på resten!

Här kan du en utvärdering av Ipod Nano och Nike + samarbete det första året.

Här kan du läsa ännu mer.

nikeplus.png

Bilder och kursiv text: Nordstroms, Nike, Stadium

