Jag fortsätter min utforskning av mitt närområde även om vi förstått att en del tycker vi är för Stockholmsinriktade – jag har dock bett om förslag tidigare ifrån er läsare – på önskemål om bloggar!

Det är många som besöker huvudstaden på sommaren och då kan det var kul med lite fler annorlunda tips är de vanliga.

I april öppnade en ny blomsteraffär aldeles i närheten av Fine Food. Först denna vecka i juni var jag där och den var härlig – ett fikaställe med goda saker och dessutom våfflor – inte illa alls. Just nu är det dessutom halva priset på växter. Mycket fina inredningsdetaljer finns också till försäljning där – jag blev riktigt sugen på en del saker.

flowergarden2.jpg

Speciellt alla krukor och smådetaljer för både ute och inne tilltalar massor. Just att man dessutom kan fika där – gör att man hinner sitta o titta en längre stund.

flowergarden.jpg

Där finns även handgjorda/handtryckta kort och dom gör mycket vackra paketinslagningar. På nästa bild finns ett litet skåp som även kan användas som litet växthus – det är min absoluta favorit!

flowergarden3.jpg

Så om ni ska ta en tur till Fine Food som jag tidigare bloggat om (det hittar du här) passa på att, i andra änden av huskroppen, göra ett besök hos Flower Garden!

Bild: privata

