Igår torsdag premiärade en ny webbutik Cattungar jag varmt vill rekommendera. Jag har varit med och lyssnat på planeringen och jag gillar konceptet. Även jag har klätt mina i retrokläder från Ida T, Katvig och Molostilen i snart 2 år och har ivrigt väntat på nya märken och stilar.Gärna lite tillbaka till det klassiska men samtidigt nytänk o unikt – något som man i Danmark verkligen har förstått och nu även Cattungar!

cattisar.gif

Jag började beställa från Danmark med dyra fraktkostnader som följd – men nu har det alltså kommit en ny webbutik som tar hem en del av dessa nya kuliga – Lakris, Fablefant o dessutom vissa plagg i lite större storlekar – något som en som jag , med inte bara småttingar, tycker är perfekt!

klanninggul.jpg

Fablefantklänning

klanning.jpg

Kammakarloklänning

lakris.jpg

Flick och pojkkläder – Lakris

Men det finns inte bara kläder, Cattungar har också ett utbud av andra kul unika produkter. Vad sägs om barnsmycken, cattungedesigntavlor, utvalda leksaker och uppsydda överdrag till barnfotöljer – inte alls illa! Design på tavlor och mycket söta mössor är är Nina Thomson som också tagit de fina bilderna. Hon arbetar som fotograf och henne hittar ni här.

pirater.jpg

sommarcatter.jpg

Här kan du läsa mer om Catharina som ligger bakom Cattungar!

Så skynda att kika in och mys över alla vackra kläder och ting!

halsband-angel.jpg

Änglasmycke

Bilder: Cattungars webbplats efter ök

