För det första hoppas jag att alla som haft skolavslutning idag – han haft en bra dag!! Dessutom hoppas jag alla får ett fint sommarlov – en sådan härlig dag att fira att sommaren börjar, att skolan är slut för terminen.

Lördag – ja då hoppas jag såklart att massor kommer in till Stockholm och hejjar på alla maratonlöpare. Det kommer bli extra vatten, extra massor – eftersom vädret ser ut att bli supervarmt! Kommer bli jobbigt för alla som nu värmechockats – kroppen har kanske inte riktigt vant sig vid värmen – men det blir en fin dag! Jag skrev tidigare i veckan om Stockholm Maraton.

Om man inte vill kika på sportande människor (visserligen svårt att missa ändå om man är i Sthlm) så tjatar jag vidare om Street…

Nu ger vi barnen och deras föräldrar en helt egen helg! Den 9-10 juni kommer Street att ha en marknad fokuserad på barn och allt runt omkring dem.

Shoppa kläder, leksaker, böcker, tidningar, barnmat, tyger och mycket mycket mycket mer på Stockholms bästa marknad!

Barnkören Next Generation uppträder söndag 12.00 och 14.00.

CinemAfrica visar afrikanska barn- och ungdomsfilmer på Street!

Lörd 9 juni kl 12 Kirikou och den elaka häxan, Senegal

Lörd 9 juni kl 14 Ali Zaoua, Marocko

Sönd 10 juni kl 13 Den magiska bollen, Guinea

Sönd 10 juni kl 15 Keita – griotens arv, Burkina Faso

Gör egendesignade knappar i Fuldesigns verkstad.

Få kostrådgivning och frukt av Zarah Öberg från Kostkoll och Pigga barn.

Diskutera föräldrarskap med Foff.

Läs i Hallongrottans sagohörna.

Knep och knåpa med gigantiska knep och knåp.

Det bjuds på såpbubblor och sommarrytmer av DJ Lady Sun och Funky Tuna från festfixarkollektivet Disco Baby.

Jag vet att jag tjatar om stockholmsevenemang – men det är inte ”bara” mitt fel – om jag visste varifrån ni alla läsare kommer – då skulle jag kunna kika runt lite mer – feel free to leave a comment *flin*

Ha en härlig helg i värmen – men glöm inte att dricka massor – är vatten svårt att få ner – gör som vi – skiva ner gurka i vattnet för det smakar ljuvligt!! Eller varför inte lite citron! Skuggan 11-15 och täckande kläder! Tar ni ett dopp – glöm inte solskyddskrämen – den fysikaliska*ler*!

Å alla ni därute som vill göra något bra och inte vet hur – stöd gärna barncancerfonden genom att ge ett bidrag, eller varför inte köpa en present till någon, en present med dubbel mening – en fin gåva och samtidigt ett bidrag till barncancerforskning. Jag har själv köpt ett HOPE halsband som jag bär för att visa mitt stöd!

HÄR hittar du mer info om det!

Blider och kursiv test: Stockholm Maraton hemsida,Barncancerfonden, Street, privat och Wikipedia

