HÄR kan man hitta de preliminära resultaten!!!

Ännu en gång är det dax för Stockholm Maraton. Loppet avgörs lördagen den 9 juni. Start kl 14.00 på Lidingövägen utanför Stockholms Olympiastadion. 17500 löpare är anmälda och det är rekord! Dessutom var loppet fullt redan tidigt – feb/mars någon gång! Detta är banan!

marathon_karta_2d_gatunamn.jpg

HÄR kan man söka i startlistan om man vill söka efter någon man känner som ska springa – dessutom kan man beställa bevakning via sms HÄR när man har koll på startnummer! Jag har bevakning på maken och exgrannen *ler*

Lite trist i år är att tidigare har ”smaka på stockholm” varit samtidigt i Kungsträdgården – så icke i år – annars har man kunnat avnjuta god mat där medan man hejjat på löparna!!

Återigen är SJ en sponsor som gör att löparna åker gratis med nummerlappen både fredag och lördag – så var inte fallet förra året!

Maken springer sitt tredje Stockholm maraton – första året slutade han på 3.31 och jag och en kompis jagade runt till olika positioner med hans drickor -skulle kanske sprungit själv *ler stort*
Året efter var jag höggravid med fjärde barnet och sprang ingenting – vi hade en deal – han siktade på 3.15. Sprang han UNDER det så skulle jag ta bebin första natten på BB – över 3.15 så fick JAG sova. Den 14 juli – natten mot den 15 juli 2005 sov jag gott i sängen medan Mange och baby Dante sov i en fåtölj bredvid *ler*. Vi fick givetvis sova kvar på förlossningen – därav fåtöljen – han hade sprungit på 3.18!

Förra året stoppades han av feber men i år är det nya tag och UNDER 3.15 får vi hoppas! Han dras med en envis förkylning just nu – vi får hålla tummarna och jag och skaran står förstås och hejjar på!

Kvällen innan bjuder Barilla på pastaparty som uppladdning. Fredagskväll den 8 juni, kl 17.00 – 20.00 på Östermalms IP.
Alla bjuds på Barillapasta med sås, bröd och dryck.

Vill man se allt på TV istället så är TV4 som sänder direkt. Sändningen i startar kl 13.30 och pågår till kl 17.30.

maran.jpg

Bild: Stockholm Marathon hemsida

