ibland tryter inspirationen av olika anledningar och jag är där just nu – skulle vilja skriva något om träning men det går trögt just nu av olika orsaker. Ett kul ställe på nätet jag hittade för ett tag sedan är funbeat man kan lägga in träningsrundor, regga träning, sätta upp egna mål och blogga dessutom! Om man ska springa något speciellt lopp finns ofta trådar i forumet med andra som ska springa samma – faktiskt kul att läsa om andra också!

funbeat1.gif

Jag tränar på Slim and Tone Hammarby Sjöstad men efter snart ett år kan det kännas som om det behövs något nytt – många mindre gym ( och jag gillar annars fördelarna med mindre gym) har inte något större utbud av konditionspass och det blir lätt mest styrketräning och cykling el crosstrainer om man inte ger sig ut själv på löprundor. Just därför kan det vara en idé att testa de sommarträningspass som många andra gym erbjuder just nu – eller varför inte simhallarnas.

För boende i Stockholm har det börjat eller börjar inom kort olika sommarträningsvarianter – t.ex på Erikdalsbadet – läs mer om det här!

erikdalsbadet.jpg

Friskis och svettis har också sommarträningar utomhus – i Stockholm hittar man info här.
Friskis finns på de flesta andra orter också så leta dig vidare från huvudsidan för att hitta just din stad.

friskis.gif

Men många gym har olika egna varianter av sommarträning – fråga på ditt gym – de kanske har planerat något spännande!

Vill man prova på något annat finns även balettakademiens olika sommarkurser – för både vuxna och barn! Varför inte avsluta sommaren eller semestern med en kurs i Pilates? Läs mer här
Mina småtjejer är anmälda till sommarkursen i dans för barn– inte heller något tokigt sätt att avsluta sommarlovet på!!

balett.gif

Slutligen vill jag återigen tipsa om Street vid Hornstull – det är – modefrossa 31 maj-3 juni
Torsdag och Fredag kl. 15-21
Lördag och Söndag kl. 12-18

street-2.jpg

Bilder: stockholms stad, balettakademien, friskis och svettis, funbeat, street

